سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هراس آل سعود از هر تحرک مردمی

شنبه 90/8/7, 6:54 عصر



رژیم آل سعود که تاب هیچ تحرک اصلاح طلبانه را ندارد سه جوان عربستانی را به جرم توزیع سریالی که حقایق جامعه این کشور را بازگو می کند بازداشت کردند.

ادامه مطلب...





ادامه مطلب...

آیا دیپلماسی «همدردی» جواب خواهد داد؟

چهارشنبه 90/8/4, 5:10 عصر



دیپلماسی همدردی ایران، در حالی اجرا می‌شود که ترکیه کمک‌ های رژیم اسرائیل را رد کرده، ولی ظاهرا با موافقت این کشور برای فرستادن کمک به مردم زلزله‌زده، سه کشور ایران، آذربایجان و بلغارستان، کمک‌های خود را به این کشور فرستاده‌اند/ در همین حال، روزنامه پاکستانی «نیوز»، تحلیل دیگری درباره تنش بین ایران و عربستان ارایه کرده است...
سرویس سیاست خارجی ـ روابط ایران با دو کشور مسلمان عربستان و ترکیه در ماه‌های اخیر، دچار تنش‌هایی شده است؛ تنش‌هایی که عامل آن در رابطه با این دو کشور، یک عامل خارجی بوده است. در رابطه با عربستان، اتهام دولتمردان آمریکا و در رابطه با ترکیه، تحولات سوریه، این تنش‌ها را پدید آورده است.

به گزارش «تابناک»، اما فوت ولیعهد عربستان و همچنین زلزله در ترکیه، باعث شد که دستگاه سیاست خارجی ایران، موقتا تنش‌ها را فراموش کند و برای همدردی هیأت‌های بلند مرتبه‌ای را برای اظهار همدردی به این دو کشور بفرستد؛ برنامه‌ای که می‌توان از آن به دیپلماسی همدردی تعبیر کرد؛ بنابراین، روز گذشته وزیر خارجه ایران و هیأت همراه در مراسم خاکسپاری ولیعهد عربستان شرکت کردند.

افزون بر این، قرار است هیأتی پارلمانی از ایران برای اظهار همدردی با مردم زلزله زده ترکیه به این کشور سفر کند تا شاید دست‌کم در کوتاه‌مدت تنش‌ها کمتر شود. این در حالی است که ترکیه در حالی کمک‌های رژیم اسرائیل را رد کرده که سه کشور ایران، آذربایجان و بلغارستان، کمک‌های خود را به این کشور فرستاده‌اند.

بنا بر این گزارش، دیپلماسی همدردی ایران در حالی اجرا می‌شود که تحلیلگران دیگر کشور مسلمان منطقه یعنی پاکستان هم به مقامات سعودی درباره نقشه آمریکا برای درگیر کردن ایران و عربستان هشدار داده و نوشته‌اند که هرچند این سناریو هم اکنون به دنبال تحت فشار گذاشتن ایران است، در مرحله بعد پاکستان را نشانه خواهد رفت و سرانجام نوبت به خود عربستان نیز خواهد رسید.

در همین باره، نشریه «نیوز» پاکستان نوشته است: ایجاد تنش و جنگ میان ایران و عربستان به عنوان دو کشور بزرگ اسلامی، همه مسلمانان را به جنگ خواهد کشاند و برای پاسخ به این پرسش که چه کسی از این وضع بهره خواهد برد، لازم نیست که انیشتین باشید، چرا که هر کسی می‌داند که رژیم اسرائیل، برنده بزرگ چنین تنش و جنگی خواهد بود.

این نشریه می‌افزاید: آیا فراموش کرده‌ایم که نومحافظه‌کاران با ادعایی دروغین درباره وجود سلاح‌های هسته‌ای به عراق حمله کردند؟ پس چرا دروغ جدید آنان را درباره ایران باور می‌کنیم؛ کسانی که از تایخ درس نمی‌گیرند، محکوم هستند که تاریخ را تکرار کنند.






ادامه مطلب...

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز