سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روایت غرب درباره ترور سفیر عربستان توسط ایران سوال برانگیز است

شنبه 90/7/30, 2:51 عصر



تحلیلگر امور اطلاعاتی و اتمی صهیونیست:خبرگزاری فارس: روایت غرب درباره ترور سفیر عربستان توسط ایران سوال برانگیز است
روایت غرب درباره ترور سفیر عربستان توسط ایران سوال برانگیز است

خبرگزاری فارس: تحلیلگر امور اطلاعاتی و اتمی صهیونیست درباره تهمت اخیر آمریکا علیه ایران گفت: روایت غرب با علامت‌های سوال بسیاری مواجه است که پذیرش آن را با مشکل مواجه می‌کند.

 

 

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مطالعات استراتژیک، ‌ "یوسی ملمن" تحلیلگر امور اطلاعاتی و اتمی روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در مقاله‌ای درباره ادعای آمریکا که ایران را متهم به تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن کرده بود، در مقاله‌ای که هاآرتص آن را چاپ و منتشر کرده بود تاکید کرد، داستان‌سرایی آمریکا در این‌باره بسیار سوال برانگیز است.
میلمن در مقاله خود می‌نویسد: به دلیل درگیر شدن رسانه‌‌های جهان و جامعه بین المللی به آزادی گلعاد شالیت و اسرای فلسطینی نگاه‌ها از قضیه‌ای که هفته پیش توسط آمریکا مطرح شد، منحرف شده است؛ ادعایی که سراسر آن را علامت سوال فراگرفته تا نگاه‌ها را دوباره متوجه خاورمیانه کند.
 
* مروری بر ادعاهای کاخ سفید
 
میلمن در ادامه می‌گوید: هفته گذشته شاهد بودیم که کاخ سفید ادعا کرد، توطئه‌ای را کشف کرده که نشان می‌دهد،‌ ایران علاوه بر این‌که درصدد ترور عربستان در واشنگتن بوده،‌ قصد بمبگذاری در سفارت اسرائیل و عربستان سعودی در واشنگتن و سفارت اسرائیل در بوینوس آیرس را داشته است.
این تحلیل‌گر امور اطلاعاتی و اتمی صهیونیستی از جمله بزرگترین ایرادات وارده به این اتهام را در این می‌داند که رسانه‌ها و مطبوعات آمریکایی هیچ اشاره‌ای به جزئیات اقدام ایران نکردند و صرفا به یک سری کلی گویی‌ها اکتفا کردند و این از جمله مواردی است که موجب ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به ادعاهای آمریکا می‌شود.
 
* ادعای واشنگتن و حمایت کارشناسان ایرانی خارج از کشور از تهران
 
میلمن می‌افزاید: دقیقا همین موضوع موجب شد تا بسیاری از کارشناسان ایرانی خارج از این کشور به سرعت از طریق اینترنت دست بکار شدند تا به کمک ایران بشتابند و در این نکته شک کردند که این ادعا واقعا صحت دارد، بلکه از پایه و اساس آن را زیر سوال برده و برخی دیگر آن را توطئه مضحکی دانستند که توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا طراحی شده تا واشنگتن با محکوم کردن ایران دستاویزی برای آماده کردن افکار عمومی آمریکا و جهان جهت حمله نظامی به ایران بیابد.
 
* تشدید فشار کاخ سفید بر آژانس اتمی برای ارائه گزارش‌های نادرست
 
از سوی دیگر کاخ سفید فشارهای خود را بر آژانس بین المللی اتمی دو چندان کرده تا دلایل و مدارکی درباره برنامه هسته‌ای ایران ارائه دهد که به گفته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز این سازمان اعلام کند، اطلاعات محرمانه‌ای در اختیار دارد که ثابت می‌کند، ایران در صدد بدست آرودن بمب اتمی است.
 
* پیش‌بینی همکاری موساد با واشنگتن
 
این تحلیلگر صهیونیست می‌افزاید: در این میان نیز کم نبودند، کسانی که موساد را به همکاری با واشنگتن جهت در اتهام وارده به ایران متهم کردند تا تهران و تل‌آویو را رویاروی یکدیگر قرار داده و جنگ میان آنها را به حقیقت‌ نزدیک‌تر کنند و در این‌باره در اثبات مدعای خویش به نقش مهم اسرائیل در تحریک آمریکا به عراق استناد کردند. درحالی‌که کسی توجه نمی‌کند، از جمله دلایل روی آوردن آمریکا به چنین اتهاماتی اوضاع اسفبار اقتصادی حاکم بر آن و یافتن راه فراری برای بحران‌های بی‌شماری است که آمریکا را از همه طرف حاطه کرده است.
 
* رد قاطعانه اتهامات فوق توسط رهبری ایران
 
این درحالی است که آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران روز شنبه گذشته در سخنانی به شدت این ادعاها را رد کرد و آنها را یاوه سرایی‌هایی پوچ برشمرد و در سخنرانی خود که از تلویزیون رسمی ایران پخش شد، تاکید کرد که این اتهامات بی‌معنا متوجه تعدادی از ایرانیان مقیم آمریکاست و کاخ سفید آنها را به دستاویزی تبدیل کرده تا ادعا کند، جمهوری اسلامی ایران حامی تروریسم در جهان است.
 
* عدم اشاره به اهداف ترور توسط آمریکا
 
همچنین این تحلیلگر روزنامه هاآرتص درحالی که به سوابق ارباب سیار و شکوری و این که ارباب سیار توسط یکی از دوستانش با سپاه قدس و رابطه با باندهای قاچاق مواد مخدر مکزیکی اشاره می‌کند و می‌افزاید: از نکات عجیب آن که چرا اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا و رابرت مولر، رئیس دفتر تحقیقات فدرال این کشور در اتهامات وارده به این دو اشاره‌ای به اهداف ترور سفیر عربستان و بمب‌گذاری در سفارتخانه‌های عربستان و اسرائیل در آمریکا و سفارت اسرائیل در آرژانتین نمی‌کنند و این خبر در رسانه‌های آمریکایی و آرژانتینی طی گفتگو با دولتمردان کاخ سفید منتشر شد.
 
* چگونه می‌توان سرویس‌های کار کشته ایران را به چنین اقدام ابلهانه‌ای متهم کرد
 
از جهت دیگر میلمن معتقد است، حتی اگر بپذیریم که ایران درصدد ترور سفیر عربستان و بمبگذاری در سفارتخانه‌های عربستان و اسرائیل بوده، بسیار سخت است که باور کنیم، سرویس‌های اطلاعاتی کارکشته ایران برای اجرای چنین ماموریتی به دو شهروند ایرانی‌-‌آمریکایی متوسل شوند و پس از دستگیری یکی از متهمان آشکار شود که وی علاقه خاصی به مشروب دارد.
  
* حتی سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل هم به پوچی ادعای واشنگتن واقفند
 
میلمن می‌افزاید: با وجودی‌که تل‌آویو در برابر ادعای واشنگتن و گزارش‌های ارائه شده در این‌باره سکوت اختیار کرده، اما موسسات نظامی اسرائیل به خوبی می‌دانند که ایران اگرچه برای چنین اقداماتی برنامه‌ریزی می‌کند، اما هیچ‌گاه به این شکل ابتدایی و ساده دست به چنین اقدامی نمی‌زند.
 
* عربستان نیز از این ادعاهای ابلهانه آگاه است
 
سپس میلمن تاکید می‌کند که خود سعودی‌ها نیز به این امر واقف هستند، اگرچه سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان طی دیدار خود از اتریش تاکید کرد که ما ایران را مسئول هر اقدامی می‌دانیم که در جهان علیه عربستان صورت می‌گیرد، درحالی‌که نمی‌داند با این سخن خود این نکته را یاد‌آوری می‌کند که ایران در همه جا نفوذ داشته و هرگاه اراده کند، خواسته‌های خود را به اجرا می‌گذارد.
 
* دشمنی عربستان و ایران امری انکار ناپذیر است
 
میلمن در ادامه مقاله خود به دشمنی دیرینه عربستان سعودی با ایران و بویژه خصومت شخص سفیر با ایران اشاره می‌کند و تاکید می‌کند که نباید از نظر دور داشت که سفیر عربستان در آمریکا از جمله افراد بسیار نزدیک به پادشاه عربستان است و در این جای شک و تردید نیست که بر دیدگاه‌ها و نظرات پادشاه و موضع‌گیری‌های وی در قبال ایران تاثیر گذاشته و از همه مهمتر آن که وی پیش از آن که به سمت سفیری عربستان در آمریکا منصوب شود، هنگامی‌که به عنوان یکی از دیپلمات‌های سعودی در سفارت مشغول بکار بود، به دلیل نزدیکی بیش از حدش به یهودیان آمریکا به سفیر یهودیان آمریکا معروفیت پیدا کرده بود و از حمایت بی‌شائبه یهودیان آمریکا برخوردار بوده و هست، همچنین وی موفق شده بود، رابطه سفارت با جامعه آمریکا و بویژه یهودیان آمریکا را متحول کند که بطور سنتی و معمول تا پیش از آن یهودی ستیز بود.
 
* نفوذ غیرقابل انکار سفیر عربستان میان یهودیان آمریکا
 
این تحلیلگر امور اطلاعاتی و اتمی روزنامه هاآرتص می‌نویسد: به همین دلیل است که ملاحظه می‌کنیم، قرارداد اخیر خرید سلاح آمریکا توسط عربستان سعودی بدون مخالفت کنگره به تصویب می‌رسد و این عدم مخالفت را هیچ‌گاه نمی‌توان امری اتفاقی برشمرد، بلکه از جمله مهمترین دلایل عدم مواجه شدن با مخالفت عدم مخالفت و اقدام گروه ایپاک بر علیه آن بود.
 
* سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا با این ادعاها اعتبار خود را زیر سوال می‌بردند

سپس میلمن تاکید می‌کند: با این اوصاف و شرایط اگرچه ترور سفیر عربستان در واشنگتن طمعه بسیار مناسبی برای سرویس‌های اطلاعاتی ایران می‌نماید، اما بسیار سخت است که ادعای دادستان و رئیس سرویس اطلاعات آمریکا را در این‌باره باور کرد و در این شک نیست که اگر واشنگتن بخواهد به این ادعاهای نسنجیده خود ادامه دهد، بی‌شک اعتبار و وجه بین المللی خود را زیر سوال خواهد برد.






» مطلب بعدی : اعلام لیست نهایی جبه پایداری توسط لنکرانی


ادامه مطلب...